2018. április 18., szerda

ALIG KÉT HÓNAP ÉS ITT A VAKÁCIÓÓ!!

A nyarat idéző áprilisi meleg sok szülőt ráébreszt arra, hogy itt az idő megtervezni a gyerek szünidei programját. Nem kis fejtörést okoz két és fél hónapot megtölteni pihentető, ugyanakkor élménydús tevékenységekkel úgy, hogy még a gyerek is jól érezze magát közben!


A táborszervezők már ősszel elkezdik tervezni a következő szezon programjait, amelyekből évről-évre színesebb, izgalmasabb a választék, mondhatni verseny alakult ki a táboroztatók között a gyerekek kegyeiért! Természetesen nem könnyű a választás, érdemes alaposan tájékozódni, megbeszélni a csemetékkel,  nekik mihez lenne kedvük, ebben segítenek a tematikus oldalak, pl:
taborfigyelo.hu  ahol 905 táborturnust találunk országszerte!


A közkedvelt, klasszikus táborok mellett sok újdonság jelenik meg a Mikuszi Suli kínálatában is:
-úszó-és görkoris tábor,
-úszó-és kosaras tábor,
-úszó-és focitábor,
-napközis-fejlesztő, ahová tanulási-, figyelemzavaros, és autizmussal élő gyerekeket várnak,
- lesz történelmi, és kockatábor,  idén először ott alvós, kalandtábor is. A szokásos, félnomád Tiszatúra pedig felejthetetlen élményeket ígér, bátor vállalkozóknak!


A táborturnusok  2018. június 18-tól, augusztus 31-ig tartanak!  
Május 31-ig történő foglalás esetén 10% kedvezmény!
A táborok részletes leírását itt találjátok:
mikuszitabor.hu


Ne felejtsetek el időben foglalni!!!

2018. április 12., csütörtök

MOZOGNÁL? ÍME NÉHÁNY MOTIVÁLÓ JÓ TANÁCS!

Ha már becsomagoltad a cuccodat, de még nem indultál el edzeni, akkor extra motivációnak itt az áprilisi meleg, és néhány jó tanács, milyen edzéstípust és időpontot válassz, hogy elérd a céljaid.

 Szinte mindannyian zsonglőrködünk az idővel, nehéz beiktatni a napirendbe a mozgásra szánt órákat, ebben segít nekünk Szilágyi Mónika személyi edző, preventív gerinctréner.

-Mindenkinek más a bioritmusa, az ún. cirkadián ritmus, ez a napi ébrenlét és alvás ciklusa, ami teljesen egyéni, ez szabályozza a mentális, fizikai és viselkedésbeli változásokat a nap 24 órájában. A "belső óránk" szerencsére segít eldönteni, hogy mikor a  legalkalmasabb edzeni,  mert akkor érezzük jobban magunkat sportolás közben, és akkor vagyunk a legmotiváltabbak.
Ha inkább reggeli "pacsirta" vagy..akkor délelőtt eddz! A kutatások szerint, akik reggel edzenek, könnyebben tartják jó szokásaikat, ügyesebben gazdálkodnak az idejükkel, energikusabbak a nap további részében. Ha reggel edzel, biztos lehetsz benne, hogy a tested kap egy extra adag ébresztőt, az izmaid felébrednek, a testhőmérsékleted megemelkedik. Nagyon fontos: éhgyomorral nem lehet edzeni, legalább fél-1 órával mozgás előtt egyél egy banánt vagy egy alacsony zsírtartalmú joghurtot.
Ha éjjeli bagoly vagy.., akkor a délutáni és esti órákban tudsz hatékonyan edzeni, és ezzel le is tudod vezetni a napi stresszt. Ilyenkor azonban figyelned kell, mit eszel a nap folyamán, mert fenn kell tartanod az energiaszinted ahhoz, hogy hatékonyan tudj mozogni. Úgy érdemes alakítani az étkezéseket, hogy megfelelő arányban tartalmazzanak fehérjéket, zsírokat, szénhidrátokat.
Bármilyen okból mozogsz, fogyni szeretnél, stresszt levezetni, egészségesebben élni, a fontos az, hogy következetes légy! A szervezeted megszokja a rendszeres edzési időpontot, ahhoz igazítja a bioritmusod. 
Bármelyik időpont jobb a semminél!


És néhány edzésforma, amit 2018-ban is szeretni fogunk:
Saját testsúlyos edzés: ami azért népszerű, mert ehhez nincs szükség arra, hogy elutazz az edzőteremig, bárhol végezheted, akár otthon is. Ha nem tudod, hogyan fogj hozzá, akkor a YouTube-on vagy a számtalan fitnesz alkalmazás egyikében rengeteg ilyen vidót találsz.


Ami soha nem megy ki a divatból, az a személyi edzés. Ha végképp tanácstalan vagy, akkor egy jól felkészült edző  egyéni állapotfelmérést, statikus tartáselemzést, mozgásteszteket végez, amely alapján rád szabott edzéstervet tud összeállítani számodra, így sokkal hamarabb éred el a kitűzött célodat.


Új őrület a csoportos mozgást kedvelőknek: a piloxing!
Ha nőies, mégis dinamikus edzésre vágysz, ami a Pilates, a box és a tánc legjobb elemeit vegyíti, akkor ezt neked találták ki.

Az Ausztriából érkező friss trend a Kanga-tréning, kimondottan kisgyermekes anyáknak kialakított edzésprogram. Tökéletes megoldás, ha mozogni szeretnél, de nincs kire hagynod a kicsit. Az edzés megerősíti a terhesség és szülés alatt meggyengült izmokat (has-,hát-, gátizmok) illetve segít leküzdeni és megelőzni a szülés utáni depressziót. Az "eszköz", a bébihordozó, amit ingyenesen lehet használni az edzéseken. 

A jelen és a jövő új, preventív szemléletű mozgásprogramja: az NMPT!
 A mozaikszó jelentése: természetes mozgásminta tréning. Egy hiánypótló mozgásforma, amely precíz, pontos kivitelezésével megelőzhetők a gerinc-és izületi problémák nagy része (porckorongsérv, kopások, váll-és csípőfájdalmak, stb.)
A módszer kidolgozója Bene Máté, gyógytornász-fizioterapeuta, porckorongsérv specialista.
Ez nem csupán gerinctorna, vagy egy szokványos edzés, ez egy preventív mozgásrendszer, amelyet kellő gyakorlás után hatékonyan tud bárki alkalmazni, beépítve bármilyen sporttevékenységbe is.
Az NMPT kulcs a sok ember életét megkeserítő gerincbántalmak elkerüléséhez!
Részletesebb bemutatására egy későbbi cikkben visszatérünk!


Pápai Ildikó
életvezetési tréner





2018. április 5., csütörtök

SÉTA AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐKÉRT-GYERE VELÜNK!

Április 2. az Autizmus Világnapja, április az autizmus hónapja! A Nemzetközi Cseperedő Alapítvány idén 8. alkalommal rendezi meg a sétát a szokott útvonalon: Széchenyi tér, Korzó, Március 15-e tér, ahol közös énekléssel és piknikkel zárják a sétát.
Találkozó: április 7-én, a Magyar Tudományos Akadémia előtt 9.30-kor!! VISELJ AZNAP VALAMI KÉKET!!


A gyönyörűen felújított Orczy Park családi fesztivállal nyitja a szezont. A 26 hektáros parkban kibővült játszótér, csónakázó tó, futó-és sportpályák, kávéház várja a látogatókat, koncertekkel, egyéb szórakoztató programokkal április 7-én, 10-18 óráig. A rendezvény INGYENES!


Aki szeretné megcsodálni a cseresznyevirágzást, az mindenképp látogasson el a Füvészkertbe a Sakura Ünnepre. A programon bepillantást nyerhetünk a japán kultúrába, többek között a képző-és harcművészetbe is.
Április 7-8. Budapest, 1083 Illés u. 25.


Elvarázsolt Szigetre csöppennek azok a gyerekek, aki a hétvégén elmennek a Vajdahunyadvárba, ahol egy képzeletbeli trópusi sziget kalandos világa várja őket, interaktív és ügyességi játékokkal. A legügyesebbek nem mennek haza üres kézzel!
Budapest, 1146 Városliget


Tartalmas hétvégét mindenkinek!!

2018. március 30., péntek

GYEREK- ÉS CSALÁDI PROGRAMOK HÚSVÉTRA

Április 1-én újra megnyitja kapuit a Vasúttörténeti Park. A szezont április 2-án, tojásvadászattal és nyuszikereséssel indítják a szervezők. A kézműves és hagyományőrző programok mellett koncertekkel és bábelőadással is várják a családokat!
vasuttortenetipark.hu




Számos INGYENES program közül is lehet választani hétvégén, például a Várkert Bazár kézműves-és múzeumi foglalkozásai 2018. március 31-én szombaton, 


és a Hegyvidék Bevásárlóközpont, ahol az Alma zenekarral hangolódhatunk az ünnepre, 2018. március 31-én, 10 órától!!


Április 1-én a MÜPA Cifra Palota című programsorozatának következő állomásán várják kicsiket és nagyokat a megszokott, zenés, táncos-és mese előadásokkal, kreatív foglalkozásokkal, és ez a program is INGYENES!


Tavaszköszöntő  lesz a Skanzenben is Április 1-2 között, ahol a húsvéti népszokások és kézműves foglalkozások mellett locsolóvers-faragás, vendégcsalogató, színpadi programok, és gasztronómiai bemutatóval is várják a látogatókat!
2000 Szentendre, Sztradovai út


skanzen.hu


Kellemes Húsvéti Ünnepeket!!


Még több program:
gyerekprogramajanlo.hu






2018. március 28., szerda

TEST ÉS LÉLEK ÚJJÁSZÜLETÉSE: HÚSVÉT

Ahogy Krúdy Gyula mondja, a naptár a legnagyobb "hangulatcsináló", és az időjárás,  teszem hozzá  én! Lassan visszatér az élet a természetbe, megjelennek a színek, az illatok, és ez végre kizökkent bennünket is hosszú, téli álmunkból.  Húsvét közeledtével valami lezárul és kezdetét veszi egy új lendület!


Húsvét a kereszténység legnagyobb ünnepe. A Biblia szerint Jézus pénteki kereszthalála után - a harmadik napon, vasárnap feltámadt, győzelmet aratott a halál felett. A vallás mellett ez az ünnep az újjászületés hírnöke, egybeesik a tavaszi nap-éj egyenlőség idején tartott termékenység rítusokkal is.
Tudtad?
A katolikus kereszténységben böjtnek nevezett, valójában "húshagyó" táplálkozási időszak után húsvét vasárnap szabad először húst enni. Erre utal a magyar nyelvben a "húsvét" szó, vagyis a hús "magunkhoz vételének első napja."


 Húsvét mozgó ünnepnek számít, azaz nem esik a Julián naptár szerinti év ugyanazon napjára minden évben, és idén megint korán jött. Dédanyáink ilyenkor már alaposan kitakarították a házat, megpucolták az ablakot, hogy beengedjék a lakásba a fényt, a tisztaságot. Az újkori háziasszonyok, -beleértve engem is - már nem ragaszkodunk mereven a tradíciókhoz, és lelkifurdalás nélkül engedjük ki a porcicákat egy nagyobb huzatot generálva, hiszen tudjuk, nem dől össze a világegyetem, ha két héttel később pucolunk ablakot.


Ünnepeink velünk változnak, és mi eldönthetjük, mennyire ragaszkodunk a hagyományokhoz. Mi az, ami valóban megkülönbözteti ezeket a napokat a hétköznapoktól úgy, hogy közben jól érezzük magunkat. A feltámadás és újjászületés, a tavaszvárás ünnepén érdemes végiggondolnunk, számunkra mi az új évszak üzenete? Kell-e a lakás mellett az életünk valamelyik területén rendet tenni, megválni azoktól a dolgoktól, amelyek már nem szolgálnak minket?
Mert a változásban mindig ott az esély valami szebbre, jobbra, értékesebbre. Ez a tavasz üzenete is. Ettől olyan különleges!

Pápai Ildikó
életvezetési tréner


2018. március 22., csütörtök

HASZNÁLD AZ AGYAD GYÓGYÍTÁSRA!

"Az vagy, amit gondolsz magadról!"- halljuk gyakran a kifejezést, mégis bizonyos, önszabotáló gondolatokat évekig dédelgetünk magunkban, egészen addig, amíg egy testi betegség formájában durván szembesülünk velük. 
Az ismert, orosz bioenergetikus, Serghei Nikolecivi Lazarev a közelmúltban arról beszélt, hogy a betegségek gyógyításának kulcsát a tudatalattiban kell keresni, amely egyfajta ajtóként funkcionál, amelyen a betegségek vagy be tudnak hatolni vagy kint rekednek.


Tudatalattinak vagy tudattalannak a pszichénknek azt a részét nevezzük, amely éber állapotban nem érhető el közvetlenül. Elképzelhetjük olyan belső, tárolólemezként, amelyen mindent elmentünk, amit valaha gondoltunk, mondtunk, éreztünk. 
A tudatalatti jóval fejlettebb
Az agyunk tudatos részébe kb. 193-225km/órával  haladnak az impulzusok, a tudattalan részben több mint 160 000 km/órával, ami nagyjából nyolcszázszor gyorsabb!! 
Ez azt jelenti, hogy cselekedeteink több mint 95 százaléka a tudatalattinkból fakad. Vagyis amikor úgy gondoljuk, hogy tudatos döntést hozunk, a tudatalattink akkor is másodpercekkel a tett impulzusa előtt már eldöntötte, mit fogunk csinálni.


Agyunk "tudatalatti" része felelős azért is, hogy minden, amit rendszeresen csinálunk, automatikussá váljon. Ha ez nem így lenne, minden egyes nap újra meg kellene tanulnunk, hogyan kell járni, kávét főzni, autót vezetni. De, nemcsak praktikus  tetteinket, de a gondolataink egy részét is a tudatalatti programozza, ezért az olyan negatív impulzusok, mint pl:
"sose fogok lefogyni", "semmi sem sikerül", olyan mélyen beleívódnak a tudatalattinkba, hogy évek kellenek az átprogramozásukhoz.
Hipnózis és/vagy meditáció?
A hipnózis egy módosult tudatállapot, amit mindenki megtapasztalt már pl. elalvás előtt, nappali álmodozás, relaxáció közben. Mégis mi  különbözteti meg a meditációtól?
A meditációt inkább ellazulásra, pihenésre, a belső  nyugalom megteremtésére használjuk, míg a hipnózissal (elalvás-ébrenlét közötti állapot) bizonyos kórképek is,  pl. stressz, önértékelési problémák, pánikbetegség) eredményesen kezelhetők. 

Csináld otthon
Az önhipnózis egyszerű módszer, könnyen megtanulható.  Kell hozzá egy hangfelvétel, amit Te magad is rögzíthetsz, meditatív zenével a háttérben, és legalább 20 perc háborítatlan nyugalom. Ha szakember irányításával merülnél le inkább a tudattalanod mélységéibe, akkor készen is vásárolhatsz ilyen lemezeket. www.hipnoziscentrum.hu
A hipnózis egy természetes állapot, lényege tulajdonképpen az, hogy régi, letapadt gondolatmintáktól megváljunk, és helyet csináljunk  elménkben az újnak!

forrás: www.hypnobirthing.hu
www.astronet.hu
Természetgyógyáz magazin

Pápai Ildikó
életvezetési tréner



2018. március 13., kedd

ITT AZ IDEJE A BÖJTNEK!

Az emberiség története során még soha nem volt ennyire a fogyasztásra késztetve, és a folyamatos evésre berendezkedve. Manapság azt gondoljuk, hogy ha egy étkezés kimarad, akkor az egész napunk el van rontva. Idegesek, enerváltak leszünk, és csak az éhségre tudunk koncentrálni. Pedig a különböző természeti népek és vallások a böjtöt, vagyis az élelem megvonását a termékenyebb gondolkodás, a lelki béke és testi egészség kulcsának tartották és tartják ma is.


Meg lehet csinálni!
Akik odafigyelnek a testük jelzéseire, a krónikus fáradtságra, a puffadásra, a gyakran visszatérő náthára és bőrproblémáikra tudják, hogy változtatni kellene a táplálkozásukon. A szakemberek szerint a böjtölést már gyermekkorban meg kellene tanulni, hogy felnőttként bátran, rutinosan merjünk hozzákezdeni.


Miért vágjunk bele?
A böjtnek számos pozitív hatása van ezek közül a legfontosabb, hogy a bélflóra állapota javul, a fájdalmak csökkenek,  szervezetünk ellenállóbbá válik, mozgósítja a tartalékait, kiüríti a salakanyagokat, rendezi a testsúlyt, energetizál, csökkenti a vérnyomást és a gyulladásokat!


Miből válasszunk?
1.Vízböjt - amikor csak vizet fogyasztunk, általában 3 napig, ennél hosszabb időn át csak orvosi felügyelet mellett.
2. Buchinger-léböjt - víz, gyógytea, leves, frissen préselt lé, gabonatej, egészségeseknek 7 napig önállóan, 3-6 hétig orvos vezetésével végezhető.
3.Intermittáló böjt, FMD(fasting mimicking diet) - 5 nap léböjt havonta vagy heti 2 nap vagy 8-20 óra léböjt egy nap!
4. Mayr-Kúra vagy módosított Mayr-kúra - szokásos léböjt, de szikkasztott zsemle vagy rizsszelet rágása valamilyen folyadékkal.
FIGYELEM! A lékúra nem egyenlő az éhezéssel!
Ezt sokan tévesen gondolják, ezért félnek elkezdeni. Természetesen az orvosi felügyelet mellett végzett böjt alatt semmiféle negatív esemény nem érheti a pácienst.
Felgyorsult hétköznapjainkba azonban csak kevesen tudunk hosszabb lékúrát bevállalni, de akár heti 1 böjtnap is csodákat tesz, különösen az izületeink állapotával. Böjtölésre válasszunk olyan napot, amikor nem kell mennünk sehová, otthoni nyugalomban végezhetjük.


A tavasz, a többféle idényzöldség, amelyekből ízletes préslevek nyerhetők, megadják a kellő motivációt, és aki nem beteg, nem szed rendszeresen gyógyszert, annak egy rövid böjt is nagyon hasznos lehet!

Pápai Ildikó
életvezetési tréner
idobenvagy.com

forrás:
gyogyszernelkul.hu
természetgyógyász magazin



2018. március 9., péntek

MESÉS-SZÍNES PROGRAMOK HÉTVÉGÉRE!

Hihetetlen, de igaz: Süsü,  a sárkány 40 éves!
A nézők először 1977 karácsonyán találkozhattak kedves, csetlő-botló alakjával, a Kóbor királyfival és a többi, jól ismert, szeretett bábfigurával. A zenés bábjáték forgatókönyvét Csukás István írta. A születésnap alkalmából igazi kincsekkel találkozhatnak gyerekek és felnőttek azon a kiállításon, ahol eddig még nem látott kellékeket, eszközöket, fotókat is bemutatnak. Sőt, a gyerekek fényképet készíthetnek Süsüvel, beülhetnek a királyi trónszékbe, jelmezbe öltözhetnek, megtanulhatnak bábozni és pillangót készíteni!
Az interaktív kiállítás május 12-ig látható!
Helyszín: Rádió- és Televíziótörténeti Kiállítóhely
Budapest, 1088 Pollack Mihály tér 8-10.
mtva.hu



Itt a tavasz, itt az ideje színt vinni az öltözködésünkbe és az otthonunkba. A Kincsesbazár mindenkit vár, aki szereti a kézzel készített ékszereket, lakásdíszeket, gyerekjátékokat, kozmetikumokat.
2018. március 10. 10-14 óráig
Helyszín: Premier KultCafé Budapest,  VIII.,Üllői út 2-4. 


Vasárnap újra kinyitja kapuit az Óbudai Ásványbörze és Bonsai Kiállítás, hogy a pazar ásványok és a meseszerű, miniatűr fák és bokrok szerelmesei gyönyörködjenek, és persze vásároljanak is.
2018. március 11. vasárnap
Helyszín: Óbudai Kulturális Központ
1032 Budapest, San Marco u. 81.
kulturkozpont.hu



A vonatőrültek sem maradnak program nélkül, mert a 424-es vasútmodellező klub szervezésében Vasútmodell Kiállítás nyílik, ahová 0-99 éves korig mindenkit várnak, aki rajong a modellvasutak szépségéért.
2018. március 9-10-11.
Helyszín: Újpesti Ifjúsági Ház
1042 Budapest, István út 17-19.


További tartalmas programok:
gyerekprogramajanlo.hu


Kellemes hétvégét mindenkinek!!

2018. március 7., szerda

TAVASZI FÁRADTSÁG? IGEN, LÉTEZIK!

Arra a kérdésre, hogy "mikor jön a tavasz"? - március első napjaiban már mindenki nagyon szeretné tudni a választ. Az időkép szerint hétvégén, gyakorlatilag minden átmenet nélkül ránk veri az ajtót! Szervezetünk számára a kiegyensúlyozott "átállás" szinte már évek óta nem működik, és a kora tavaszi napokban bágyadtak, aluszékonyak, motiválatlanok és ingerlékenyek vagyunk.A napsütés ellenére ilyenkor vesz erőt rajtunk a tavaszi fáradtság. 




Mi okozza az enerváltságot?
A fáradtság, gyengeségérzet kialakulását elsősorban a hormon háztartásunkban lezajló folyamatok okozzák, mégpedig az "alvási hormon", a melatonin és a "boldogsághormon", a szerotonin szintjének szezonális ingadozása. Télen, kevesebb napfényhez jut a szervezet, fokozódik a melatonin képződés, megnő az alvásigény, a szerotoninszint csökkenése pedig depressziót, örömtelenséget okoz. A tavaszi "ébredezés" során  ez átmeneti zavart okoz az alvás-ébrenlét ritmusában, és szervezetünk számára ez elég kimerítő folyamat.



Hogyan készüljünk az átállásra?
- Mozogjunk minél többet a szabadban, friss levegőn. Séta, kocogás, futás, kerékpározás nemcsak a keringésünket frissíti, de testmozgás során opiátok(endorfin) szabadulnak fel szervezetünkben, melyek jó közérzetet nyújtanak, és csökkentik a depresszív tüneteket.
- Változtassunk az étkezési szokásainkon!
 Javasolt naponta többször, kisebb mennyiséget magunkhoz venni, és fontos a változatosság, igyekezzünk a hús, zöldség, gyümölcs és tejtermék arányát kiegyensúlyozottan elosztani a nap folyamán, kerüljük a túl sok szénhidrátot tartalmazó, üres kalóriákat.
- Igyunk a télen megszokottnál jóval több folyadékot! 
Az élő szervezetek számára a legfontosabb "oldószer" a víz, és sejtjeinknek szüksége van erre az oldószerre, hogy segítségével az anyagcsere során képződött salakanyagokat kiválaszthassák magukból. Javasolt naponta legalább 1,5-2 liternyit inni ásványvíz, gyógyteák, gyümölcs-és zöldséglé formájában.

Ahogy egyre több, napos órát élünk át, elkerülhetetlenül beköszönt a tavaszi zsongás, újra visszatér az életkedvünk, és addig már féllábon is kibírjuk!


Pápai Ildikó
életvezetési tréner
www.idobenvagy.com